Základní informace
Ke stažení je k dispozici: ceník a garantovaná nabídka - jedná se o minimální stanovení časů pro jednotlivé úkony, které můžeme garantovat.
Rýchorské domovy sociální péče jsou příspěvkovou organizací zřízenou Královéhradeckým krajem. Hlavním účelem a předmětem činnosti zařízení je poskytování sociálních služeb v souladu se zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů a vyhlášky MPSV č. 505/2006, kterou se provádí některá ustanovení zákona o sociálních službách. Zařízení poskytuje pobytovou službu sociální péče v celoročním nepřetržitém režimu
Klienti jsou ubytováni v jednolůžkových nebo dvoulůžkových pokojích s vlastním či společným sociálním zařízením. Zařízení disponuje vlastní kuchyní a prádelnou.
Poskytované základní činnosti
V rozsahu poskytovaných služeb se řídíme dle § 3 a § 15 vyhlášky č. 505/2006 Sb., v platném znění. Konkrétní poskytování pomoci v jednotlivých činnostech se řídí individuálním plánem, který je pravidelně přehodnocován. Poskytujeme tyto základní činnosti:
- poskytnutí ubytování: poskytujeme celoroční ubytování ve vybavených jednolůžkových a dvoulůžkových pokojích. Cena za ubytování zahrnuje úklid, topení, spotřebu teplé a studené vody, elektrický proud, praní, žehlení, drobné opravy ložního a osobního prádla. Součástí jsou i společenské prostory, které jsou k dispozici včetně jejich vybavení. Budova disponuje vlastními výtahy, kterými se klienti bezpečně dostanou do jídelny, hlavnímu vchodu a na venkovní terasy. Všechny prostory k ubytování a užívání udržujeme ve způsobilém stavu upravené k bezpečnému užívání.
- poskytnutí stravy: zajišťujeme celodenní stravu, kterou podáváme v jídelnách popř., pokud Vám cokoliv nedovolí se stravovat na jídelně, tak na pokoji. Způsob a místo stravování je domluveno v individuálním plánu. Naši kuchaři připravují čtyři základní diety, které jsou stanoveny buď dle předpisu lékaře či po dohodě s klientem. Diety jsou následující: D3 – normální, D4 – žlučníková dieta, D9 – diabetická dieta, D9/4. Zajištění stravy je v rozsahu jednoho jídla ke každé dietě. Stravu jsme schopni zajistit ve třech konzistencích – mleté, mixované a normální. Samozřejmostí je zajištění celodenního pitného režimu.
- pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu: pokud klienti nezvládnou sami, tyto úkony zajistíme s pomocí částečnou či celkovou. Pomáháme s péčí o chrup či zubní náhradu. Při inkontinenci poskytujeme výměnu absorpčních pomůcek. Pokud je pro klienta obtížné nebo nemožné hygienu provádět v prostoru koupelny ani za pomoci druhé osoby je celková, ale i částečná hygiena prováděna na lůžku. Je dbáno na zachování klientova soukromí a důstojnosti – zaměstnanci při hygieně používají zástěny. Dbáme na to, aby klient věděl o jakémkoliv přesunu či manipulaci, který mu bude prováděn, a tím snížíme či eliminujeme případnou dezorientaci a bolest na minimum. Tempo je přizpůsobeno tak, aby bylo klientovi co nejpříjemnější. Podpora je poskytována tak, aby se zachovala co největší míra soběstačnosti.
- pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu: pomoc je vždy individuálně plánovaná a v maximálně možné míře respektuje aktuální potřeby a zvyklosti klienta. Klademe důraz na podporu klientů při zachování maximální míry soběstačnosti a dovednosti v této oblasti. Využíváme různé pomůcky (chodítka, mechanické vozíky, polohovací lůžka apod.). Klienti si mohou zvolit, co si chtějí obléci, respektujeme jejich zvyklosti a pohodlí. U osob, kterým to zdravotní stav nedovoluje, volí ošetřující personál správné a vhodné oblečení, obuv a jejich vrstvení. Klient, který potřebuje celkovou péči, personál zajistí oblékání, převlékání a svlékání.
- zprostředkování kontaktu se společenským prostředím: služby, které klient potřebuje využít, je možné využít několika způsoby. Rádi poradíme na koho se obrátit, pokud budete chtít využít služby mimo naše zařízení či využít jiné informační zdroje. V rozsahu naší nabídky klientům rádi zajistíme doprovod i dopravu za určitou službou (například zdravotní, sociální, právní apod.). Službu Vám můžeme zajistit také přímo v našem zařízení (například nákupy, praktický lékař apod.). Podmínkou a podporou pro poskytování našich služeb v této oblasti je situace, kdy si klient nemůže zajistit tyto potřeby sám nebo s pomocí blízké osoby, rodiny či jiných dostupných služeb. Každý pracovní den se do zařízení doručuje pošta. Pokud klient potřebuje pomoc s jejím převzetím či přečtením, napsáním nebo odesláním pošty, je mu k dispozici sociální pracovnice. Do zařízení k nám dochází zpravidla také jednou za dva týdny kadeřnice a pedikérka, která se hradí z finančních prostředků klienta, dle potřeby je k dispozici psycholog. V domově je dostupné Wi-fi připojení v případě využití internetu. Na pokojích jsou umístěny televizory, za které si klient musí ze svých finančních prostředků hradit koncesionářský poplatek.
- sociálně terapeutické činnosti: v našem zařízení klientům poskytujeme bohatý program aktivit, které pomohou zpříjemnit den či zažehnout nudu a pro druhého mohou mít blahodárný účinek, který pomůže klientovi udržet si své dosavadní schopnosti. V rámci volnočasových aktivit se klientům věnujeme individuálně či ve skupině a pomáháme tak i se sociálním začleněním a rozvíjením dosavadních schopností. K aktivitám slouží vhodně vybavené prostředí a pro klienty je připraven pracovníkem pro aktivizaci bohatý program aktivit, který pomáhá s udržením či nácvikem osobních dovedností a schopností.
- aktivizační činnosti: naše zařízení poskytuje pravidelné i nepravidelné aktivity, které se konají v zařízení či mimo. Aktivity jsou individuální nebo skupinové a působí na klienty terapeuticky.
- pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí: pokud je to pro klienta obtížné a nemohou pomoci ani blízcí, naši zaměstnanci pomáhají s uplatňováním jeho práv a oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí. Pokud chce klient podat stížnost, pomůžeme mu s vyhotovením a předáním na příslušná místa. Při negativním vyřízení žádosti či stížnosti, pokud je to možné, pomůžeme vytvořit odvolání a odešleme ho. Pokud se jedná o závažný problém, pomůžeme kontaktovat Ochránce veřejných práv. Pomáháme klientům a doprovázíme jej na jednání a obstarávání osobních záležitostí například na úřadech a pomáháme s vyplněním potřebných formulářů. Pokud klient potřebuje pomoc s převzetím důchodu, hotovosti či zaplacením pohledávek je mu k dispozici asistence sociálního pracovníka.
Ošetřovatelská a zdravotní péče:
Zdravotní služby, ošetřovatelská péče – zajištěna nepřetržitá služba zdravotnického a ošetřovatelského personálu. Rýchorské domovy zprostředkovávají zdravotní péči. Lékař ordinuje 1x týdně, případně dle potřeby. Rýchorské domovy zajišťují doprovod na odborná vyšetření.
Zajišťujeme tyto doplňkové služby (externisté)
Kadeřnice
Pedikúra